România are acum 3.000 de maşini electrice, de două ori şi jumătate mai mult decât în urmă cu un an. Tot în România sunt şi 8,2 milioane de maşini pe benzină sau motorină, nocive pentru sănătate. Comisia Europeană arată că anual, în ţara noastră mor prematur 23.000 de oameni, din cauza poluării.
Dar, cu toate că piaţa de maşini electrice este în creştere, infrastructura pentru astfel de autoturisme încă suferă, mai ales în ceea ce priveşte staţiile de încărcare.
Totuşi, dacă în următorii ani se va menţine un ritm de creştere accelerat, de dublare de la an la an a numărului de maşini electrice nou intrate pe piaţa din România, va exista un parc auto de 6,1 milioane de maşini electrice în 11 ani, arată un calcul făcut de Mediafax.
Ministerul Mediului nu are o statistică a numărului de staţii de încărcare din România, însă cu ajutorul hărţii PlugShare cele câteva sute de staţii din ţară, dar şi din restul ţărilor europene, pot fi localizate în timp real.
Şi pentru că piaţa de autoturisme electrice este în creştere, în paralel se dezvoltă şi serviciile de carsharing pentru acest tip de vehicule. Cei care nu își pot cumpăra o maşină electrică pot opta pentru aplicaţiile de carsharing precum platforma Spark, prin care este găsită cea mai apropiată maşină de locul în care se află cel care caută.
Din 2017, de când a fost scoasă taxa de poluare, România a importat peste 500.000 de maşini la mâna a doua, 70% dintre ele mai vechi de 11 ani. Iar politicile de protecţie a mediului sunt foarte puţine, la nivel naţional. În afară de programul Rabla sau de controversata „taxă oxigen” din Capitală, măsurile sunt aproape inexistente, notează sursa citată.